Tablety edukacyjne w szkołach Powiatu Szydłowieckiego. Korzyści w nauce doświadczają licealiści "Sienkiewicza"

Decyzją Zarządu Powiatu w Szydłowcu, każdy uczeń pierwszej klasy, który rozpoczął edukację 1 września br. w szkołach prowadzonych przez Powiat Szydłowiecki, otrzymał osobisty tablet edukacyjny. Jakie dają możliwości nowe narzędzia edukacyjne dowiadujemy się na przykładzie Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sieniewicza w Szydłowcu.
Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sieniewicza w Szydłowcu, jest szkołą z wieloletnią tradycją, niedługo będzie obchodzić jubileusz 80–lecia istnienia. Pamięta jednocześnie o konieczności dostosowania się do oczekiwań współczesności i podąża za nowoczesnością – świadczą o tym między innymi wykorzystywane metody nauczania, wyposażenie szkoły i plany na rozwój placówki. Tablety wykorzystywane podczas zajęć to jeden z elementów planów, które zostały wrożone w życie. Wykorzystywanie urządzeń mobilnych oferuje szerokie spektrum możliwości wykraczających poza tradycyjne metody nauczania, pozwalając na bardziej angażującą i spersonalizowaną naukę.
Tworzenie i zarządzanie treścią strony internetowej
Na lekcji informatyki tablety wykorzystywane sią na wiele sposobów, jednym z nich jest tworzenie i zarządzanie treścią wykorzystując dostępne w sieci aplikacje. Uczniowie klas pierwszych przy użyciu osobistych tabletów i aplikacji WIX pobranej ze strony pl.wix.com samodzielnie tworzyli strony internetowe w chmurze. Pierwszoklasiści zapoznali się z możliwościami, jakie oferuje aplikacja i stawiali pierwsze kroki w tworzeniu stron internetowych.
Interaktywne notatki
Tablety w szydłowieckim „Sienkiewiczu” służą również jako alternatywa dla zeszytów i dają możliwość wspólnej pracy uczniów w grupach. Na lekcjach biologii pierwszoklasiści wykorzystują tablety, by tworzyć na nich dokumenty tekstowe - notatki podsumowujące dział, które następnie udostępniają sobie nawzajem.
Interaktywne gry edukacyjne
Posiadanie osobistych tabletówna zajęciach umożliwia korzystanie z szerokiego wachlarza dostępnych w sieci (szczególnie na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej) gier edukacyjnych, które ułatwiajązdobywanie wiedzy i umiejętności, utrwalają i doskonalą te nabyte na wcześniejszych lekcjach. Podczas jednej z lekcji biologii uczniowie wykorzystali grę „Skonstruuj komórkę” i każdy uczeń miał możliwość samodzielnie stworzyć model komórki roślinnej, zwierzęcej, grzybowej i bakteryjnej.
Indywidualizacja pracy na zajęciach z języka obcego
Na zajęciach z języka obcego uczniowie reprezentują różne poziomy zaawansowania, korzystanie z osobistych tabletów stwarza możliwość indywidualizacji nauczania. Uczniowie wykorzystują osobiste tablety do ćwiczenia gramatyki i leksykipoprzez działania w aplikacji cyfrowej podręcznika. Bieżące weryfikowanie poprawności odpowiedzi uczniów sprawia, że uczeń ma kontrolę nad procesem uczenia się, a nauczyciel otrzymuje informacje zwrotne co do pozycji materiału, z przyswojeniem którego konkretny uczeń może mieć trudności. Korzystając z osobistych tabletów uczniowie mają możliwość szybszego dotarcia do polskiego znaczenia nieznanych słów, używając słowników online.
Internet to nieprzebrane źródło aplikacji do uczenia i ćwiczenia słownictwa i gramatyki. Uczniowie klas pierwszych wykorzystują wiele z nich do powtórki materiału słownikowego, gramatycznego, ale i kulturowego. Podczas działań, uczniowie współzawodniczą w czasie rzeczywistym w klasie, zapewnia to absolutną mobilizację wszystkich graczy, a w efekcie naukę języka obcego w przyjaznych i interesujących dla ucznia warunkach.
Internet – szybki dostęp do zbiorów bibliotecznych
Na lekcjach religii uczniowie korzystając z tabletów zapoznają się ze stronami, które pozwalają na wyszukiwanie fragmentów Pisma Świętego online. Korzystanie z tabletów na katechezie pozwala młodzieży łatwiej i szybciej poruszać się w świecie Biblii - księgi będącej fundamentem wiary chrześcijańskiej i cywilizacji europejskiej.
Oferta edukacyjna Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Szydłowcu wychodzi naprzeciw wyzwaniom przyszłości – uczymy poprzez doświadczenie i eksperymentowanie, stawiamy na krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność, pracę zespołową, ale również niezbędne w XXI wieku - kompetencje cyfrowe. Nowoczesne technologie to szanse, ale też zagrożenia, dlatego też nieustannie przypominamy o tym naszym uczniom podczas wykorzystywania tabletów na zajęciach edukacyjnych.
Opublikowano: 17 grudnia 2024 09:02
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 210