Program ,,Aktywny Samorząd” Obszar E - pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Szydłowcu  informuje, iż do programu „Aktywny samorząd” wprowadzone zostało nowe zadanie – pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej - Obszar E.

Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej. tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem.

Kto jest Wnioskodawcą, kto może złożyć wniosek?

Wniosek możesz złożyć:

  •  we wysłanym imieniu – gdy jesteś pełnoletni i masz zdolność do czynności prawnych,
  •  w imieniu i na rzecz osoby niepełnoletniej – gdy jesteś rodzicem lub opiekunem prawnym tej osoby,
  •  w imieniu i na rzecz osoby pełnoletniej nie posiadającej zdolności do czynności prawnych – gdy jesteś opiekunem prawnym tej osoby,
  •  w imieniu osoby udzielającej Ci pełnomocnictwa (notarialnego lub zwykłej formie pisemnej – wzór takiego pełnomocnictwa znajdziesz pod adresem: Pełnomocnictwa w SOW w zwykłej formie pisemnej - portal informacyjny SOW (pfron.org.pl)).

Gdzie złożyć wniosek?

W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/

W systemie SOW znajdziesz różne formy pomocy przy wyplenianiu wniosku: pomoc kontekstową, bezpłatną infolinię, mobilnego asystenta, możliwość wykorzystania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie itd.

W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:

  •  bezpłatna infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777 lub
  •  sow@pfron.org.pl

Wnioski można składać w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Szydłowcu, ul. Metalowa 7.

Wsparcie wyniesie 100 zł miesięcznie, a okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię w ramach jednego wniosku nie będzie dłuższy niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące. Refundacja może obejmować koszty poniesione po 1 lipca 2024. Program nie przewiduje wkładu własnego.

Przykładowo:

  • jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-wrzesień (3 miesiące – 300 zł)
  • jeśli złożysz wniosek w listopadzie 2024r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-październik (4 miesiące – 400 zł);
  • jeśli złożysz wniosek w styczniu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec grudzień (6 miesięcy – 600 zł);
  • jeśli złożysz wniosek w marcu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: wrzesień-luty (6 miesięcy – 600 zł).

Wniosek musi być przez Ciebie podpisany!

  •  z użyciem podpisu elektronicznego,
  • za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego,
  •  możesz też wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać w wersji papierowej do Realizatora programu.

Pamiętaj, że rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki

Program ma charakter bezterminowy.

Pierwszy termin naboru wniosków w SOW rozpocznie się dnia 28 października i potrwa do 30 listopada.

Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!

Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku w ramach Twojego wnioski. Sprawdź czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.

Zaświadczenie może być:

  •  podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/zespołu domowego leczenia tlenem,

lub

  •  opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę

Wnioskodawca zobowiązany jest do:

1. Wskazania we wniosku okresu objętego refundacją kosztów opłaty za energię, przy czym okres nie może być dłuży niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące;

2. Wskazania numeru rachunku bankowego wnioskodawcy, na który zostaną przekazane środki PFRON,

3. Załączenia do wniosku zaświadczenia potwierdzającego korzystanie ze świadczenia w ramach ośrodka leczenia tlenem lub ośrodka wentylacji domowej, zgodnie ze wzorem określonym w SOW;

4. Załączenia do wniosku orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia równoważnego albo orzeczenia o niepełnosprawności (osoby do 16 roku życia);

5. Złożenia we wniosku oświadczenia o :

  1.  uzyskaniu pozytywnej kwalifikacji do leczenia z wykorzystaniem koncentratora tlenu lub respiratora, która odbywa się w szpitalu lub w ośrodku domowego leczenia tlenem;
  2.  użytkowania koncentratora tlenu lub respiratora w okresie, za który przysługuje dodatek;
  3.  zgodności ze stanem faktycznym informacji i danych zawartych w złożonych oświadczeniach i zaświadczeniach, bądź innych dokumentach stanowiących podstawę przyznania dodatku;
  4.  wyrażenia zgody na weryfikację zgodności ze stanem faktycznym złożonych oświadczeń lub na oględziny urządzenia w miejscu zamieszkania lub z wykorzystaniem instrumentów kontroli pozwalającej na uzyskiwanie informacji na odległość ( w kontaktach telefonicznych lub on-line)
  5.  przyjęciu do wiadomości i stosowania, ze złożenie we wniosku oświadczenia lub zaświadczenia niezgodnego ze stanem faktycznym eliminuje wniosek z dalszego rozpatrywania, a ujawnienie w toku kontroli niezgodności ze stanem faktycznym danych zawartych w dokumentach , stanowiących podstawę przyznania dodatku skutkuje koniecznością zwrotu wypłaconego dodatku i naliczonych odsetek
  6. przyjęciu do wiadomości i stosowania, że w przypadku konieczności zwrotu wypłaconego dodatku, odsetek nie nalicza się jedynie w przypadku, gdy wystąpienie okoliczności powodujących obowiązek zwrotu środków było niezależne od wnioskodawcy;
  7. zobowiązanie się do zwrotu wypłaconego dodatku i naliczonych odsetek.

Opublikowano: 04 listopada 2024 08:05

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 132

Starostwo Powiatowe w Szydłowcu.

Realizacja: IDcom.pl

logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Projekt "Budowa strony internetowej Powiatu Szydłowieckiego dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.